Pages Navigation Menu

Silnik w dobrej formie

Zawsze gotowy do użycia!

Najczęstszym powodem awarii silników Diesla na jachtach są niedomagania spowodowane przez zanieczyszczone paliwo silnikowe. Często przed wejściem do portu, kiedy żagle są już zrzucone i chce się uruchomić silnik, ten odmawia posłuszeństwa. Przyczyna: przez przechylenie i kołysanie jednostki podnoszą się z dna zbiornika osady zanieczyszczeń i woda kondensacyjna, które zatykają filtry, pompy wtryskowe i wtryskiwacze. Silnik staje, a łódź wpada w dryf – często z fatalnymi konsekwencjami.

Główną przyczyną powstawania osadów są bakterie, które tworzą się na granicy pomiędzy paliwem a wodą kondensacyjną w zbiorniku. Produkują one śluzowatą masę bioszlamu, która jest przyczyną wyżej opisanych awarii. Warto dodać, że współczesne silniki są dużo bardziej wrażliwe na jakość paliwa. Zdarza się niestety także, że tankowane paliwo od razu jest zanieczyszczone przez rdzę lub zawiera wodę kondensacyjną. Poza możliwymi awariami zła jakość paliwa prowadzi do gorszej i nierównej pracy silnika i zwiększonej ilości spalin.

Diesel Plus zwalcza i zapobiega tym problemom, a dodatkowo zmniejsza zużycie paliwa o przynajmniej 4%, dysze wtryskiwacza są utrzymywane w czystości, co dodatkowo obniża zużycie paliwa. Produkt ten podwyższa liczbę cetanową co wpływa na łatwość zapłonu paliwa silnikowego. Im jest ona wyższa, tym wydajniejsze jest spalanie i łatwiejszy rozruch na zimno. Zmniejsza wyraźnie stuki silnika podczas uruchamiania na zimno dzięki temu oszczędzane są sworznie tłokowe oraz łożyska korbowodu i wału korbowego. Silnik pracuje ciszej, równiej i zwiększa się jego moc. Diesel Plus poprawia jakość spalin w związku z efektywniejszym spalaniem paliwa. W praktyce oznacza to: większą wydajność z każdego litra Diesla, zmniejszone koszty przy konserwacji i podwyższoną niezawodność w eksploatacji. Diesel Plus zawiera specjalne biokatalizatory do samooczyszczania wszystkich części związanych z paliwem i chroni je przed ścieraniem się oraz jest jedynym środkiem z dodatkiem uszlachetniającym zawierającym formułę AF (antifouling), która chroni zbiornik przed rozwojem mikroorganizmów. Jest przy tym bardzo wydajny, ekonomiczny i łatwy w dozowaniu – jeden ml wystarcza do uszlachetnienia jednego litra paliwa.